Faceți căutări pe acest blog

joi, 24 iunie 2010

"Jmecheri" nu șmecheri!!! "Târfă" nu curvă.

De și niciunul dintre membrii familiei nu lucrează sau doar o persoană din casă aduce venituri oneste familiei, obeserv că multe dintre persoanele trecute de 35 de ani, fără studii, se descurcă. Dacă pentru mulți dintre cei tineri nu contează decât să facă bani fără să-i intereseze metodele, pentru cei dintr-o altă epocă, crescuți cu o oarecare rușine, acest lucru e un pic mai greu. Ne uităm în jur și observăm că cei fără studii sunt angajați cu prioritate pentru că nimeni nu are nevoie de persoane calificate/supracalificate cu studii superioare si mai ales de peste 35 de ani.
Printre bărbați a fii jmecher/șmecher a devenit o laudă. Printre tinerele "doamne" să fi o curvă de calitate (adica o tarfa) este aproximativ echivalent cu forma bărbătească "jmecher". Amândouă au aceiași bază: persoane fără scrupule care se descurcă indiferent de situație.
Mă uit în jurul meu. Viața și lipsa banilor m-a adus într-un bloc în care locuiesc o grămadă de foști angajați ai unor colosuri economice. Oameni care se plâng că nu au unde să lucreze. Ciudat este că puțini acceptă să se ducă să lucreze cinstit la săpat de șanțuri sau într-un bar unde există o răspundere materială și unde trebuie să păstreze o anumită conduită, dar unde, în primul rând trebuie să facă calcule. Femeile... și ele se plâng. Dar puține s-ar duce ca menajere.
Ceea ce mi-a mai atras atenția este faptul că au început să apară tot mai mulți cățeluși. Vezi doamnele și domnii fălindu-se cu animalele lor de casă dar plângându-se că nu au ce pune pe masă.
Ne plouă în casă, ne cade acoperișul și țevile se sparg însă... nu sunt bani! Există, insa, bani ca domnii să se îmbete iar doamnele să se dichisească.
Un lucru mi se pare normal. Dacă a fii jmecher în România a ajuns o calitate tot la fel mi se pare normal să se clasifice și calitatea de târfă.
Să ne uităm în dicționar:
ȘMÉCHER adj. 1. șiret, viclean, (înv. și reg.) marghiol, (reg.) șpilăr, (Mold. și Bucov.) hâtru, (înv.) telpiz, (fam.) hoțoman, pișicher, șmecheros. (E cam ~ dumnealui!) 2. abil, șiret, viclean, (pop.) mehenghi. (Om ~.)
Sursa: Sinonime
Ne aducem aminte că în copilărie atunci când te descurcai într-un mod original într-o situație ți se spunea că ești șmecher sau șmecheră, însă, după ce ai mai crescut, cuvântul șmecher/jmecher este echivalent, aproape, cu o caracterizare făcută unei persoane care este pasibilă de o învinuire penală.
Dar cum stăm cu târfele?! Păi stăm bine, aș zice eu. În jurul nostru sunt din ce în ce mai multe domnișorici maturizate înainte de vreme care aruncă cu banii, câștigați prin muncă cinstită fără a fi angajate, agățându-se de gatul de tot felul de jmecheri.
După cum am zis, dacă ma uit in jurul meu si analizez, observ că pentru o mare parte dintre tinerii de azi a fi jmecher sau târfă este o calitate, chiar dacă nu sunteți de acord cu mine, cum rămâne cu cei mai în vârstă, fără studii și fără locuri de muncă care prosperă?
Simplu. M-am uitat tot la oamenii din blocul meu și i-am luat ca eșantion. Bărbații beau să uite și să vadă viața în roz iar, așa zisele doamne, care se laudă că-și iubesc bărbații și că nu i-au trișat niciodată, vorbesc în grupul lor de "doamne" cum și-o trag, cu cine și cum se pot acoperii în fața soților.
E normal până la urmă. Mulți oameni cu bani au amante sau se duc la curve, care la rândul lor au soți și/sau alți amanți și care la rândul lor își finanțează afinitățile. Și damele bogate procedează la fel. Bani să ai că fericirea se poate cumpăra. Oare?????
Și din aproape în aproape ajung banii și la păturile de jos ale societății.
Să nu mă judecați greșit. Nu toți au o astfel de viata. Exista destule persoane, crescute cu frica lui Dumnezeu (chiar pe timpul comunismului) sau foarte mandre, care nu accepta acest tip de viata.
De cele mai multe ori, am observat în special la cei ce au o funcție în societate cum ar fii cea de profesor si in special la cele de genul feminin, se gândesc de mai multe ori până să facă un pas înafara căsătoriei. Cântăresc, dau șanse și speră indiferent dacă băncile le bat la ușă. Probabil astă e și motivul pentru care, dacă sunt concediate, aproape că nu mai au șanse să-și găsească de lucru în comunitatea în care trăiesc indiferent de câte persoane au educat sau au ajutat pe parcursul carierei. Aceste doamne, pe drept cuvant, sunt nevoite sa învețe că pentru a trăi mai bine chiar e nevoie să devină curve. Cele care nu fac acest lucru riscă să moară de foame din cauza mândriei. Insa, multe ar prefera sa moara de foame decat sa se injoseasca.
Am folosit cuvântul curvă în cazul acestor categorii de persoane. Și nu cred că greșesc. Pentru că, eu cred că o curvă practică prostituția doar pentru a avea din ce trăi pe când târfele, indiferent dacă o duc bine sau nu, tot își desfac picioarele pentru bani.
Acum, în criză, văd că mulți dintre membrii societății tind să devină smecheri și curve (nu jmecheri și târfe!!! pentru că târfele și jmecherii își practicau meseria și înainte de criză și au dus-o și o duc bine).
De ce acest lucru? Pentru că mulți nu mai știu altă metodă de a se descurca, indiferent dacă rămân în țară sau nu.

Anterior Home Următor

Bookmark and Share

2 comentarii:

  1. Buna. Scuze de offtopic... Sunt interesat de un link exchange cu blogul dvs. Lasati-mi un mesaj cu datele dvs. (http://www.adibontea.com/link-exchange/) daca sunteti de acord si voi adauga de indata linkul. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Titlu: adiBontea.com
    Link: http://www.adibontea.com
    Descriere: Adi Bontea - Munca, familia, timpul liber.

    Eu te-am adaugat. Mersi.

    RăspundețiȘtergere