Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 4 august 2010

Si administratorii PTC sunt oameni

Atunci cand am inceput sa fac bani pe net mi-am pus o prima intrebare:"De unde vin banii pe care-i primesc". Bine, bine! Inteleg ca sunt site-uri publicitare insa cand banii proveniti de la clienti nu mai ajung pentru toti utilizatorii fideli ai site-ului, ce se intampla? Oricum, e clar ca e greu sa dai aproximativ acelasi numar de reclame pe zi la toti utilizatorii si, in plus, sa le si platesti. Raspunsul e simplu. Dau faliment sau isi incheie activitatea renascand cu un alt site cu care o vor lua de la capat. Va spun sicer, ca m-am gandit ca o parte din bani provin din spalatul banilor (ma refer la site-urile care invart multi bani). Asa mi-a trecut prin cap, nu ma puteti invinui pentru asta. Si nici acum nu cred ca toate PTC-urile supravietuiesc doar cu banii proveniti din publicitate si a pachetelor scoase la vanzare.
Sa nu va ganditi ca administratorii nu au probleme financiare: unul dintre administratori fuge cu banii (daca sunt mai multi), nu-si mai primesc banii promisi de la clienti... si sa nu uitam de problemele cotidiene.
E adevarat ca unii ajung sa traiasca cu banii stransi de pe net. Dar pentru asta iti trebuie ani intregi de munca si multa rabdare.
Altii traiesc din banii proveniti din publicitate pe site-urile pe care le gestioneaza.
Altii... altii sunt oameni care traiesc din salariu iar banii proveniti din PTC-urile gestionate reprezinta doar un plus de venit adus acasa.
Azi voi prezenta 3 caractere diferite. Caracterele a 3 administratori. Firi diferite, varste diferite...
Primul este al unui copil intreprinzator. Mai bine zis, al unui tanar de 19 ani. A vrut sa-si ia viata in maini, sa-si stranga singur banii de buzunar. Un copil cu suflet mare, care invata bine, care-si ajuta parintii si care a luat la facultate la Automatizari si calculatoare pe locurile finantate de stat. Intr-o zi, ca oricare alta, a luat hotararea sa aiba propriul site PTC. A luat legatura cu furnizorul programului, a negociat, a analizat cele mai bune metode de a-si gazdui site-ul si iata-l cu un site aurora pe un subdomeniu .info luat cu aproximativ 25% mai ieftin. Au aparut apoi si ofertele, posibilitatea de a negocia din pozitia unui administrator de site PTC, referralii stransi de pe site-ul lui pentru celelalte site-uri pe care isi dadea zilnic click-urile. Toate acestea cu banii de pe net. Dezavantajul site-ului lui este ca suma castigata dand click-uri pe toate reclamele este foarte mica si, prin urmare, site-ul are putini membrii si sunt putini care sa-si cumpere pachete premium. Oricum. A venit cu oferte pentru 'point store' destul de bune, da upgrade la cont pentru o luna si... in curand spera ca va fi pe profit. Bravo lui si succes.
Al doilea personaj. O doamna din America. Site-ul pe care-l gestiona a avut un succes imens. Numarul de utilizatori: foarte mare. Valoarea castigata zilnic din click-uri pe toate reclamele: 4-5 centi. Ieri am primit o scrisoare de la ea. Isi cerea scuze ca nu a mai putut sa faca platile. Sotul ei a fost concediat si ea si-a bagat de doua ori calculatorul la amanet. Asteapta sa o plateasca clientii si inainte de a-si inchide site-ul vrea sa-si plateasca toti membrii. O dovada de curaj si onestitate. Un lucru care nu se prea practica avand, in general, un efect negativ asupra utilizatorilor. Sa vedem ce se va intampla in continuare. Acum ceea ce nu mi-a placut: dupa acest anunt am luat decizia sa nu cer banii ci sa-i folosesc pe toti pentru a-i transforma in reclame pe site. Punctele le-am folosit. La vreo 500 de puncte am primit vreo 2 reclame. Nu mi s-a parut normal, dar fiecare cu preturile lui. Banii... nu a acceptat ca banii sa fie folositi tot pe site. Banii au ramas in cont. As fi preferat sa-i folosesc insa... fiecare administrator cu socotelile lui. Poate doamna respectiva nu a trimis mesajul de acasa si nu a avut timp sa faca modificarile astfel incat sa-i ramana cat mai putini bani de platit. Cine stie?! :( Insa sunt constienta de faptul ca traieste cu constiinta incarcata de faptul ca dezamageste atat de multe persoane, altfel ar fi inchis site-ul fara sa trimita un email tuturor utilizatorilor. Si apropo de cinste: am strans minimul de plata pe 7thClick. I-am cerut. Au ajuns in cont peste aproximativ 3 saptamani. Mi-am dat seama de unde provin dupa suma pe care trebuia sa o primesc insa... pe dovada de plata era scris numele unui site unde nu eram membru. Am verificat totul, am concluzionat ca deductia mea a fost corecta si ca banii au provenit de unde am banuit. M-am distrat copios pe faptul ca administratorul a incurcat site-urile. Dupa 2-3 zile 7thclick a fost suspendat. Acum... trageti si voi concluzia. Eu ma bucur ca mi-am primit banii insa... nu cred ca administratorului, care a facut un ultim efort sa ne plateasca, ii merge bine.
Si acum personajul negativ. Fostul administrator al unui site care promitea. Am aflat de pe un forum, pe care se pare ca si-ar fi facut simtita prezenta, ca era roman. M-a surprins ca a lasat in calitate de "invitat" o invitatie si o incurajare persoanelor care intra pe forum sa foloseasca site-ul cu incredere. Mi-a sunt ca si mesajul lasat de patronul de la Caritas persoanelor care stateau la coada sa-si depuna banii: ca nu au de ce sa se teama... dupa 2 zile Caritasul nu mai exista. In cateva zile minimul de plata a crescut la o suma cu multe zerouri. Am luat legatura cu cel la care eram referral si i-am spus ca, dupa parerea mea, site-ul a ajuns scam. El a zis ca e posibil ca admin-ul sa fi plecat pe undeva si ca nu a vrut sa se trezeaza cu o gramada de cereri de plata cand se intoarce. S-a uitat pe forum si a zis sa nu-mi fac probleme ca admin-ul a lasat un mesaj in acest sens. Nu a trecut mult si in locul forumului a aparut o fotografie cu forum-ul. Totul era pus la deruta. Mi-am dat mai departe click-urile convinsa fiind in sufletul meu ca site-ul era scam, insa, nu am vrut sa mai am o discutie cu "superiorul" meu. Nu a trecut mult si site-ul a fost suspendat. Acest PTC nu cred ca a supravietuit mai mult de 3 luni.
Prin urmare, si administatorii PTC pot avea probleme financiare. Sunt multi care pleaca la drum cu ideea de a face treaba si de a fi onesti, dar sunt multi si cei ce doresc sa ia banii din publicitate, sa plateasca cateva persoane si apoi sa dispara in ceata. Totul este prevazut in termenii si conditiile semnate, nu?


Anterior Home Următor



Bookmark and Share

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu